0
Koszyk :
0

Blog

strona główna>blog

Sezon triathlonowy w Polsce rozpoczyna się z początkiem maja. Do września, praktycznie w każdy weekend można znaleźć zawody dla siebie, w którejś części kraju. Dla wielu zawodników starty to zwieńczenie wielomiesięcznych przygotowań i wyrzeczeń.

Okres przed i między startami powinien możliwie dobrze odwzorowywać warunki i specyfikę, która czeka Cię na zawodach. Generalizując jest to moment, w którym trening powinien odpowiadać warunkom i wyzwaniom, jakie będą czekać Cię na zawodach.

Pływanie

Normą w tym okresie powinny być treningi w piankach. Pływanie w piance krępuje ruchy, często uciska klatkę piersiową, wypycha biodra i nogi do góry, co powoduje zmianę naszej techniki. Warto się oswoić z tym uczuciem i wykonać kilka sesji w piance przed startem.

Treningi na wodach otwartych.

Basen i otwarty akwen to zupełnie dwa różne światy. O ile w „sterylnych” warunkach na pływalni, gdzie mamy dwa liny i oświetlone dno, możemy czuć się pewnie, to w Polskich jeziorach, rzekach i morzu już nie zawsze. Ćwicz nawigację, naucz się pływać na falach. Jeżeli nie uwzględniłeś na treningach w basenie tych umiejętności, najwyższy czas przećwiczyć to w terenie.

Dostosuj odcinki i intensywność do tych, które czekają Cię na zawodach. Jeżeli czeka Cię do przepłynięcia 2 km na zawodach, a Twój trening pływacki zamykał się do tej pory w 1,5 km to najwyższy czas podnieść poprzeczkę, jeżeli chcesz w pełni wykorzystać swoje możliwości kolarskie i biegowe.

 

Rower

Jeżeli wiesz, że zawody, w których startujesz mają sporą ilość przewyższeń, bądź gotowy i realizuj treningi w podobnych warunkach.

Naucz się zjeżdżać i wchodzić w zakręty. Poćwicz na treningu technikę i pozycję, w jakiej będziesz jechać pod górę.

Jeżeli na zawodach czeka Cię płaska trasa, z małą ilością zakrętów, nawrotek itp., to jazda na trenażerze przygotuje Cię do tego najlepiej. Często trudno przećwiczyć tego typu jazdę w warunkach drogowych.

Trenuj na sprzęcie, na jakim będziesz startować. Jeżeli trenujesz na rowerze szosowym, a startować będziesz na czasowym, to 3-4 tygodnie przed startem warto wykonywać przynajmniej kluczowe sesje treningowe na rowerze startowym.

To też idealny moment do testowania rozwiązań żywieniowych. W trakcie długich jazd czy zakładek próbuj znaleźć optymalną strategię żywieniową dla siebie. Na zawodach nie warto eksperymentować.

 

Bieg

Kluczowe jednostki treningowe realizuj w butach startowych. Warto przetestować je w podobnych warunkach, jakie czekają Cię na docelowej imprezie. Inaczej powinno dobierać się obuwie na trasy asfaltowe, inaczej na biegi w krosie.

W treningi coraz częściej wplataj sesje łączone – rower + bieg. Bieganie po intensywnym odcinku kolarskim jest bardzo trudne i wymaga specyficznego przygotowania, jeżeli jeszcze nie wprowadziłeś do swojego programu zakładek – najwyższy czas.

Powodzenia i owocnych startów! 🙂

Autor: Jacek Tyczyński
Czynny zawodnik PRO. Czwarty na Mistrzostwach Polski ½ IM w Sierakowie w 2016 roku z czasem 4h 02min. Wielokrotny medalista Mistrzostw Polski w triatlonie, aquathlonie, duathlonie oraz crosstriathlonie. Członek Kadry Narodowej Juniorów w triatlonie w 2014 roku oraz reprezentant Polski na Pucharach Europy w triatlonie. Obecnie jest studentem Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie na kierunku trenerskim – specjalizacja lekka atletyka.
www.tyczynskitriteam.com

 

Comments 0

    Dodaj komentarz

    Zapisz się do newslettera i otrzymaj 10% rabatu!


    super okazje
    Poinformujemy Cię o najnowszych promocjach.

    porady ekspertów
    Poradniki, plany treningowe oraz artykuły.

    konkursy
    Otrzymasz powiadomienia o konkursach.

    Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony www. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj więcej

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close