0
Koszyk :
0

Blog

strona główna>blog

Wielu sportowców wiąże koniec sezonu z końcem dbałości o zdrowe odżywianie. Nic bardziej mylnego. To czas regeneracji i diety, która pozwoli Wam odbudować uszkodzone struktury mięśniowe. Oczywiście jeśli pozwolisz sobie na odrobinę szaleństwa to będzie ,,uczta dla Twojej głowy i podniebienia’’ ale potem trzeba przygotować ciało do treningów. Dzieje się to za sprawą paliwa wysokiej jakości.

Najpierw zrób kontrolne badania krwi. Morfologia, kreatynina, wapń, magnez, żelazo, elektrolity, ferrytyna itp. pozwolą Ci na indywidualne dobranie właściwego dla Ciebie pożywienia i uzupełnienie ewentualnych niedoborów. Postaw na produkty regenerujące. Spożywaj produkty o niskim indeksie glikemicznym (IG). Badania z uniwersytetu w Loughboroug pokazały, że  posiłki o niskim IG (Jest to określenie szybkości, z jaką trawimy dany produkt i przekształcamy w glukozę) sprzyjają lepszej wydolności, szybszemu spalaniu tłuszczów. Oczywiście tuż po samym treningu lepszym rozwiązaniem są produkty o wysokim IG dla szybkiej odbudowy glikogenu. Reasumując, po treningu np. owoce z jogurtem, daktyle ciastka ryżowe, pieczone ziemniaki a w okresie roztrenowania: makaron pełnoziarnisty, ciecierzyca, ryż brązowy, kasza gryczana itd.

 

Dla lepszej odbudowy tkanki mięśniowej i naprawy mikrouszkodzeń postaw na dobre źródła białka. Godne polecenia są strączki. Strączki zawierają sporą dawkę lizyny i tryptofanu, a z dodatkiem zbóż jako źródła metioniny stają się pełnowartościowym białkiem. Cechuje je niski indeks glikemiczny, a wysoki indeks sytości (IS), co sprzyja utracie masy ciała. Badania dowodzą, że warzywa strączkowe obniżają uogólniony stan zapalny. Dzieje się tak za sprawą błonnika wielo- nasyconych kwasów tłuszczowych, magnezu i argininy. Zawartość fitosteroli działa regulująco na poziom cholesterolu, a to wiąże się z mniejszym ryzykiem chorób serca i cukrzycy. Dla sportowca spożywanie strączków o okresie roztrenowania pozwala przyspieszyć naprawę mikrouszkodzeń mięśni, ścięgien i więzadeł. Dodatkowo wysoki wskaźnik sytości sprzyja utrzymaniu należnej masy ciała, gdy aktywność fizyczna zostaje zredukowana.

Chcesz być lepszy w przyszłym sezonie? Przestaw się na MOC roślin zielonych! Zieleń- ,,król kolorów’’ za sprawą obecności chlorofilu działa oczyszczająco, przeciwzapalnie i odnawiająco. Pomaga w leczeniu anemii, obniża wysokie ciśnienie krwi, wzmacnia jelita, odnawia tkanki . Największą ilość chlorofilu znajdziemy w algach takich jak spirulina, chlorella i sinica. Chlorofil pomaga zwiększyć objętość krwi, a to wpływa na wydolność sportowca. Działanie przeciwzapalne pozwala natomiast na naprawę mikrouszkodzeń narządu układu ruchu po wyczerpującym sezonie.

Reasumując, czas roztrenowania potraktuj jak odnowę, oczyszczenie i przygotowanie Twojej ,,sportowej maszyny’’. Dostarczaj ,,paliwa’’ najwyższej jakości, które zregeneruje Twoje ciało i uzupełni niedobory minerałów mikro- i makroelementów!

www.agarun.pl

  1. Paul Pitchford ,,Odżywianie dla zdrowia’’
  2. Anita Bean ,, Żywienie w sporcie’’
  3. www.damianparol.pl
Tagi:

Zapisz się do newslettera i otrzymaj 10% rabatu!


super okazje
Poinformujemy Cię o najnowszych promocjach.

porady ekspertów
Poradniki, plany treningowe oraz artykuły.

konkursy
Otrzymasz powiadomienia o konkursach.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony www. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close